Přežijí tradiční kamenné obchody v konkurenci e-shopů?
Kamenné prodejny si stěžují, že si k nim jdou zákazníci zboží jen prohlédnout, a pak ho koupí přes internet. Studie poradenské společnosti PwC s názvem Total Retail 2015 tuto obavu obchodníků sice potvrzuje, na druhou stranu odhalila, že je stále více zákazníků, kteří si našli zboží na internetu, ale nakonec si pro něj zašli do kamenné prodejny.
Konkrétně jich bylo 70 % z více než 19 tisíc respondentů z celého světa. Naopak 68 % přiznalo, že si v kamenné prodejně vyhlédli zboží, které ale následně koupili přes internet.
Studie PwC jednoznačně ukazuje, že role tradičních obchodů se mění. Jsou nejen pod tlakem konkurence mezi sebou, ale právě i ze strany e-shopů. Samotná návštěva tradičního obchodu tak musí zákazníkovi přinést dodatečnou přidanou hodnotu.
„Tradiční obchody rozhodně nejsou mrtvé. Zákazník stále chce zboží vidět na vlastní oči, dotýkat se ho, cítit ho, chce se bavit. Vhodně nastavený obchodní model by měl počítat s tím, že zákazník si zboží nakonec koupí třeba i na internetu. Vedle výkladních skříní zároveň plní kamenné obchody také funkci distribučních skladů, které jsou blíže zákazníkovi. To je důvod, proč stále více e-shopů otevírá kamenné pobočky."
Přizpůsobí-li se novým trendům, mají před sebou klasické obchody ještě dlouhou budoucnost. Většina zákazníků (70 %) stále upřednostňuje nákup v kamenných obchodech. Jako hlavní důvod zmiňují možnost vyzkoušet si zboží, ujistit se, že jim například oblečení sedí, a také to, že po zaplacení mají hned zboží u sebe. Naopak jedinou hlavní výhodou e-shopů, ve které jim klasické prodejny asi nikdy konkurovat nebudou, je možnost nakupovat sedm dní v týdnu 24 hodin denně bez nutnosti kamkoli cestovat.
„Dokonce i v segmentech, kde zákazníci nakupují převážně na internetu, stále zůstává mnoho těch, kteří si rádi do tradičního obchodu zajdou pro zboží, které si předem vyhlédli na internetu. Čtvrtina zákazníků si tak chce například zajít do obchodu koupit elektroniku a 13 % knihy," dodává Pavel Kulhavý.
TZ: PwC
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Kontrolní akce na tržnici ve Studánkách

Při kontrole tržnice ve Studánkách na Českokrumlovsku zajistili inspektoři ČOI bezmála 1 000 kusů padělků za více...
Národní zemědělské dotace pro rok 2026

Ministerstvo zemědělství má připraveny národní dotace pro rok 2026. Více než třemi miliardami korun podpoří živočišnou...
Celní správa eviduje další sérii podvodů

Podvodníci vyžadují jménem celní správy platbu cla a DPH zakoupením kuponu PaysafeCard.














































