Přibudou bateriové kloubové trolejbusy

DPP chystá nákup 15 bateriových kloubových trolejbusů na linku č. 140 Palmovka – Miškovice, vypisuje na ně veřejnou zakázku.

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit 15 bateriových kloubových trolejbusů, dnes vyhlašuje veřejnou zakázku na jejich dodavatele.

Trolejbusy bude DPP nasazovat primárně na linku č. 140 Palmovka – Miškovice, jejíž elektrifikaci v současnosti připravuje a na konci letošního února na ni získal pravomocné stavební povolení. Vítěz tendru by měl být znám letos na podzim. Dodání prvního vozidla k otestování na nové infrastruktuře DPP očekává v létě 2022. Zbylá vozidla by měl výrobce dodat na podzim příštího roku, kdy DPP plánuje zahájení provozu na lince č. 140 v plném rozsahu. Celková hodnota sektorové veřejné zakázky činí 300 milionů Kč. DPP z ní uhradí 15 %, zbylých 85 % prostředků pokryjí dotace EU z Operačního programu Praha pól růstu ČR. Tendr by měl být uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději 16. dubna 2021.

Délka a vybavení nových bateriových kloubových trolejbusů bude odpovídat aktuálně platným Standardům kvality PID. Požadované délka vozidla je 17 – 19 metrů, s kapacitou 35 – 45 sedadel pro cestující, z čehož minimálně 6 bude vyhrazených pro osoby se sníženou schopností pohybu nebo orientace. Trolejbusy budou samozřejmě nízkopodlažní, vybaveny odbavovacím a informačním systémem, klimatizací, dvěma místy pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, interiérovými kamerami a systémem automatického počítání cestujících.

Konstrukční rychlost vozidel by měla být minimálně 65 km/h, dosažitelná v obou režimech jízdy, tj. jak na energii z trakčního vedení, tak i na akumulátor. Garantovaný dojezd vozidel při jízdě na baterie by měl být minimálně 12 km s použitím topení nebo klimatizace, minimální životnost akumulátorů 60 měsíců nebo 280 tisíc odjetých kilometrů. Trolejbusy bude DPP nasazovat místo naftových autobusů na linku č. 140 Palmovka – Miškovice, která se díky tomu změní na trolejbusovou linku č. 58. Délka trasy linky tam a zpět je 23,35 km, DPP předpokládá průměrný roční nájezd 56 tisíc km na vozidlo. Nabíjení trolejbusů bude probíhat pomocí standardní dvoupólové trolejbusové technologie, a to jak za jízdy pod trolejí (dynamické nabíjení), tak i v terminálech Palmovka a Čakovice (statické nabíjení). Zázemí pro trolejbusy DPP vybuduje v garážích Klíčov, kde vznikne 18 nabíjecích stání pro noční nabíjení a balancování trakčních akumulátorů i předtápění vozidel před výjezdem na trať. K nabíjení trakčních akumulátorů vozidel bude pomáhat také bateriová nabíjecí stanice, kterou DPP postaví v Čakovicích.

13. 4. 2021; TZ: DPP

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Parkourové hřiště u Port7

Parkour Praha/ÚMČ Praha 7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...

Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

přívoz/ÚMČ Praha 5

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...

Petynka ve výstavbě

Petynka/ÚMČ Praha 6

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.

Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

Záchranná stanice/MHMP

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...

reklama reklama
reklama reklama