Rekonstrukce Barrandovského mostu pokračuje

Práce jsou za svou polovinou. Jde o dopravně i technicky nejnáročnější stavbu století.

Technická správa komunikací prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, provádí nezbytnou rekonstrukci nosné konstrukce mostu, která plynule navázala na opravu pilířů v minulých letech. Práce na první etapě jsou nyní za svou polovinou a vzhledem k náročnosti stavby je třeba operativně upravovat a doplňovat některé postupy prací. Po celkové rekonstrukci se životnost mostu prodlouží o desítky let a zvýší se i jeho únosnost a zatížitelnost.

Přímo na mostě i na rampě z ulice Strakonická již proběhly všechny „tvrdé“ práce, tedy například frézování vozovkového souvrství, bourání samotné rampy, řezání mostní konstrukce a následné odstranění mostních říms. V tuto chvíli dochází k výměně mostních ložisek a zároveň probíhá betonáž deviátorů přímo v komoře nosné konstrukce. Dále se provrtávají příčníky pro vedení nových tras předpínacích kabelů.

Novinkou, která vzešla z požadavků nalezení nejlepšího technického řešení nadměrné tloušťky vozovkového souvrství na mostě, je použití ultra vysokohodnotného betonu s rozptýlenou výztuží (UHPFRC – jedná se o obdobný materiál, který se využívá u stavby Štvanické lávky). Ten neslouží jen jako vyrovnávací vrstva samotné mostovky, ale hlavně spolupůsobí se starým betonem nosné konstrukce a díky tomu se zvyšuje únosnost a zatížitelnost mostu. Výrazně také ochrání nosnou konstrukci před zatékáním vody. Použitím speciálního betonu se prodlouží životnost mostu o desítky let.

Trvanlivost tohoto speciálního materiálu je i více než 200 let

Je několikrát pevnější než klasický beton, proto se hodí pro velmi vytížené konstrukce, což Barrandovský most, po kterém denně proudí 144 000 aut, bezpochyby je.

Na strakonické rampě proběhla betonáž nových hlav pilířů, osazení nových ložisek, betonáž zdi a konzole chodníku nábřežní zdi, montáž podpěrné konstrukce a bednění mostovky s armováním a ukládání předpínacích kabelů. V následujících dnech již proběhne betonáž nové nosné konstrukce.

20. 7. 2022; TZ: TSK Praha

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Parkourové hřiště u Port7

Parkour Praha/ÚMČ Praha 7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...

Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

přívoz/ÚMČ Praha 5

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...

Petynka ve výstavbě

Petynka/ÚMČ Praha 6

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.

Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

Záchranná stanice/MHMP

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...

reklama reklama
reklama reklama