Rekonstrukce lanové dráhy na Petřín bude dokončena v březnu
Jeden z největších mobilních jeřábů o hmotnosti 96 tun vyjel na pražský Petřín v noci 18. ledna 2016 tak, aby nedošlo k omezení provozu MHD a automobilové dopravy. Cesta vzhůru petřínským svahem trvala zhruba 1,5 hodiny a proběhla bez zásadních komplikací.
Druhý největší jeřáb v České republice usadil poslední nosníky nového železobetonového mostu ve stanici Nebozízek, jehož rekonstrukce bude podle plánu dokončena ve druhé polovině března letošního roku.
Nosná konstrukce mostu bude nově tvořena 16 díly mostovky upravenými pro potřeby lanové dráhy, přičemž hmotnost jednoho nosníku dosahuje 20 tun. Právě i kvůli hmotnosti jednotlivých nosníků a délce stavby bylo třeba využít téměř stotunový jeřáb. Nové rozpětí mostu bude činit deset až dvanáct metrů, délka mostu dosáhne 89 metrů.
Původní most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem ke stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. V současnosti jsou hotové všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry, proces je v souladu s harmonogramem připraven na pokládání již hotových mostních prefabrikátů.Opravy lanové dráhy začaly loni v září, do kopce se lanovka znovu rozjede ve druhé polovině března.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Instalace nového pěšího značení v Praze

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.
Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...
Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...















































