Roste počet havárií, příčinou je sucho

Pražské vodovody a kanalizace řešily za prvních sedm měsíců letošního roku o téměř dvě stě havárií na vodovodní síti více než ve stejném období roku předchozího.

Konkrétně 2 992 mimořádných událostí. Jen v červenci bylo o 78 havárií více než loni ve stejném měsíci. Příčinou bylo sucho, které panuje i v metropoli.

„Klimatické podmínky mají vliv na počet havárií. Dlouhodobé horko a sucho obdobně jako dlouhodobé mrazy způsobují, že se zvyšuje tlak půdy na uložené potrubí a tím dochází k jeho poškození," vysvětlil tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.

Výrazně vzrostl počet havárií I. kategorie, kdy je bez vody přes tisíc odběratelů nebo významné strategické objekty, a to z 26 na 45.

Informace o haváriích mohou odběratelé sledovat v režimu on-line na webu www.pvk.cz v sekci havárie včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde je případně umístěno náhradní zásobování pitnou vodou, i o předpokládané době ukončení opravy. Na webu rovněž naleznou informace o plánovaných výlukách.

PVK zásobují vodou 1,3 miliónů obyvatel Prahy a 206 tisíc obyvatel Středočeského kraje. Délka vodovodní sítě včetně přípojek dosahuje 4 402 kilometrů.

5. 8. 2019, TZ: PVK

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Akademický sněm

Akademický sněm/ AVČR

Věda je pro vládu prioritou, rozpočet na ni ale budí obavy.

Instalace nového pěšího značení v Praze

Foto: ROPID

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.

Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Foto: IPR Praha

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...

Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...

reklama
reklama
reklama reklama