Schváleny požadavky na rozvoj území nákladového nádraží

Již potřetí v tomto volebním období se radnice třetí městské části v posledních měsících podrobně zabývala plány hlavního města na výstavbu v areálu bývalého nákladového nádraží Žižkov a přilehlých zastavitelných pozemcích.

Proces připomínkování by měl být ze strany radnice finální před plánovaným podepisováním trojstranných smluv mezi městskou částí, hlavním městem Prahou a investory v území. Podobně jako ve dvou předešlých vlnách připomínek se tzv. Podkladová studie s prvky regulačního plánu (dále jen Studie) projednala v celkem šesti poradních orgánech samosprávy Prahy 3. Připomínky následně byly schváleny v Radě a nyní putují na hlavní město a jeho koncepční pracoviště – Institut plánování a rozvoje –, se kterým byly samozřejmě již i průběžně konzultovány.

Velkým tématem připomínek je veřejná vybavenost v území, ať už školská, sociální, zdravotní či sportovní. Požadavky na ni se Praha 3 snaží na mnohačetných jednáních co nejvíce zpřesňovat, a mezi požadavky je proto i žádost o speciální výkres veřejné vybavenosti se závaznými kapacitami. Přesně by tak měly být vymezeny plošné výměry pozemků pro obě školy, všech pět školek, bydlení pro seniory a jiné pobytové služby, zdravotní zařízení primární péče, denní stacionář, sportovní hřiště atd. Městská část nadto otevírá otázku umístění školy u Habrové ulice a navrhuje prověřit variantu jejího přesunu severněji – tedy dále od Jarovské třídy, než bylo doposud předpokládáno, a tedy i blíže pro docházkové vzdálenosti ze stávajícího sídliště.

Praha 3 též žádá o záruky, že v době podpisu smluv budou existovat garance faktického odkupu velké části památkově chráněné budovy do rukou města – právě v ceněné konstruktivistické budově bývalého nádraží by totiž podle předpokladů všech aktérů měly sídlit kulturní instituce, vzniknou zde galerie, poliklinika, komerční služby nebo střední škola.

Požadavky řeší i další postup ohledně architektonických soutěží na veřejná prostranství a školní budovu v centrální části území. Rada se též shodla na požadované částce 300 mil. Kč, určené na odkup či dlouhodobý pronájem bytů určených pro dostupné bydlení. Díky tomuto požadavku a díky shodě na přípravě další obecní bytové výstavby na pozemcích města v území by tak rozvoj brownfieldu měl městu přinést i byty sloužící pro bytovou politiku města a zvýšení dostupnosti bydlení.

Radnice má samozřejmě požadavky na řešení dopravy, zejména na rychlou realizaci nové tramvajové trati a závazku, že výstavba na většině území nepředběhne ani realizaci potřebné uliční infrastruktury – Jarovské třídy. Radnice chce též omezit počet nově realizovaných garážových i povrchových parkovacích míst, což sníží počet vyvolaných denních jízd ulicemi Žižkova. Mezi požadavky je též prověření přívětivější podoby připravované rekonstrukce ulice Želivského.

21. 4. 2022; TZ: ÚMČ Praha 3

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Unikátní sport iaido bude poprvé u nás

Trénink iai kata ve dvojicích (kumiai) v Suio rjú/ KendoBR – Author Personal Archieve Suio Ryu Kumi Iai (Sensei Jorge Kishikawa and Wenzel Bohm/wikipedia.cz

Mistrovství Evropy v iaido poprvé v České republice ve sportovní hale SK Slavia Praha.

Omlazený Vítkov láká na promenádu i nové bistro

Omlazený Vítkov láká na promenádu i nové bistro/ÚMČ Praha 3

Park na Vítkově prošel revitalizací a teď se může pochlubit opravenou fontánou i kioskem s občerstvením. Vrch se...

Tramvaje se vrací do ulice U Výstaviště

Tramvaje se vrací do ulice U Výstaviště/ÚMČ Praha 7

Dopravní podnik hlavního města Prahy dokončil o deset dní dříve proti původnímu plánu rekonstrukci tramvajové...

Skleněné srdce Vltavy začalo bít

VLTAVA slavná & splavná/NPÚ

Veřejnosti se otvírá výstava VLTAVA slavná & splavná.

reklama
reklama
reklama reklama