Skončila modernizace úseku koridoru mezi Prahou a Plzní

Kompletním zprovozněním Ejpovického tunelu skončila modernizace v současnosti čtrnáct kilometrů dlouhého úseku třetího tranzitního železničního koridoru mezi Rokycany a Plzní. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.

Slavnostního ukončení stavby se zúčastnil za Evropskou komisi generální ředitel DG Regio Marc Lemaître v doprovodu ministra dopravy Dana Ťoka.

„Díky železničnímu projektu Rokycany – Plzeň se cesta vlakem z Prahy do Plzně zkrátila na 74 minut a stala se tak rychlejší než cesta autem. Součástí projektu je nejdelší tunel v České republice. Evropská unie na projekt přispívá částkou 3,5 miliardy Kč. Nová železniční trať je součástí hlavního koridoru Rýn – Dunaj, a přináší tak výhody nejen obyvatelům plzeňského regionu, ale díky mezinárodní osobní a nákladní dopravě také celému Česku a Evropské unii," uvedl generální ředitel DG Regio Marc Lemaître.

Stavba řešila modernizaci tratě vedené z Rokycan až k zastávce Ejpovice převážně po stávajícím drážním tělese. Mezi Ejpovicemi a zastávkou Plzeň-Doubravka se pak postavila nová přeložka, která dosavadní trasu zkrátila o 6,1 kilometru a na které leží i nový Ejpovický tunel proražený pod terénními útvary Homolka a Chlum. Od zastávky Plzeň-Doubravka do plzeňského hlavního nádraží je opět využita stávající trať, která ale prošla celkovou modernizací. Stěžejní stavbou projektu byl Ejpovický tunel, který tvoří dva jednokolejné tubusy propojené mezi sebou spojovacími chodbami. Je trasován na rychlost 200 km/hod. Délka obou jednokolejných trub od východního vjezdového portálu k západnímu výjezdovému portálu činí cca 4 150 m. Komfort cestujících se zvýšil i výstavbou nových nástupišť se standardní nástupní hranou ve výšce 550 mm. Nástupiště jsou navíc s bezbariérovým přístupem. Stanice a zastávky také získaly nové osvětlení a informační zařízení.

Modernizovaný úsek Rokycany – Plzeň je součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) a leží na západní větvi III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice s Německem. Část prací projektu, tzv. I. fáze, byla spolufinancovaná v rámci Operačního programu Doprava 2007–2013, jeho II. fáze je realizovaná v rámci současného Operačního programu Doprava 2014–2020. Předpokládané celkové investiční náklady stavby (I. + II. fáze) dosáhly částky 6,783 miliardy korun bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu může dosáhnout částky 3,520 miliardy korun. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby s názvem Modernizace trati Rokycany – Plzeň bylo sdružení tvořené společnostmi Metrostav a Subterra.

11. 12. 2018, TZ: SŽDC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Praze opět narůstá počet Airbnb

Foto: IPR Praha

Novela živnostenského zákona hlavnímu městu umožní jeho regulaci.

Komplikace dopravy na Letné

Foto: TSK Praha, a.s.

Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové zkomplikuje dopravu na Letné.

Praha opět získá přímé spojení s Čínou

Foto: Hainan Airlines/Letiště Praha, a.s.

Více než dvacetimilionový Peking patří mezi nejlidnatější města na celém světě. Hlavní město Čínské lidové...

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka/ÚMČ Praha 8

Přírodní lokalita mezi mostem Barikádníků a Libní se změní k nepoznání. U břehu Vltavy vznikne pobřežní stezka...

reklama
reklama
reklama