Soubor Činohry Národního divadla přichází s Maryšou

Maryša otráví Vávru jedem nasypaným do kávy. Nebude mnoho diváků, kteří by zasedli do hlediště, aniž by tušili, jak příběh dívky provdané proti její vůli a dohnané k zoufalému činu dopadne.

Vrcholné dílo českého vesnického realismu vstoupilo do Národního divadla takříkajíc zadním vchodem, když mu tehdejší Stroupežnického dramaturgie přiřkla roku 1894 premiéru v rámci odpoledních lidových představení.

Od těch dob stanulo na prknech Národního divadla deset Maryš (naposledy v inscenaci J. A. Pitínského z roku 1999). Že soubor Činohry ND udělá vše pro to, aby jedenáctá Maryša byla důstojným a svátečním příspěvkem k domácí inscenační tradici, na to můžete vzít jed.

Soubor Činohry Národního divadla přichází s Maryšou, foto Národní divadlo

Soubor Činohry Národního divadla přichází s Maryšou, foto Národní divadlo

Soubor Činohry Národního divadla přichází s Maryšou, foto Národní divadlo

Data představení a více na https://www.narodni-divadlo.cz/cs/predstaveni/11997?t=2017-11-22-11-00

20.11.2017; TZ: Národní divadlo

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Planetárium Praha znovu otevírá

Planetárium Praha Autor: prague.eu

První LED planetárium na světě mění podobu zážitků z vesmíru.

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích/ČVUT

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...

DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Vizualizace: Metroprojekt Praha, a. s. + Ateliér Onixia.

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...

Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

Malba Milada Horáková/ÚMČ Praha 7

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...

reklama reklama
reklama reklama