Středoevropské hotely opět na vzestupu

Z hlediska obchodů jsou vyhlídky hotelového sektoru v celé Evropě velmi pozitivní. O investice do tohoto sektoru se zajímá široké spektrum investorů z celého světa, neboť díky zlepšujícím se podmínkám pro obchod a větší ochotě finančních institucí poskytovat úvěry mohou těžit z vyšší návratnosti.

Za prvních 6 měsíců roku 2015 zaznamenaly evropské hotely v porovnání s tímtéž obdobím v roce 2014 značný nárůst v klíčových ukazatelích výkonu. Průměrná denní cena za pokoj (ADR) se zvýšila o 8 % na 112 eur, obsazenost na 68 % (ve stejném období v roce 2014 to bylo 65 %) a průměrný příjem na dostupný pokoj (RevPar) vzrostl o 11 % na 76 eur.

Navzdory trvající ekonomické a politické nejistotě v Evropě se cestovnímu ruchu a hotelům v roce 2014 dařilo. Navštívilo ji téměř 600 milionů cizinců a bylo zaznamenáno 2,7 mld. přenocování, což představuje nový rekord. Přitom se očekává, že tato čísla letos ještě porostou.

Ve střední a východní Evropě z těchto makroekonomických ukazatelů nejvíce těžila Praha, Budapešť, Bratislava a Varšava. Praha ostatní zmíněná města překonala, co se týče průměrné denní ceny za pokoj (80,30 eur, meziroční růst o 10,4 %).

Hotelnictví - nová výstavba

Díky dvoucifernému růstu, dostupnosti úvěrů a opětovnému zájmu investorů o tento region je investiční aktivita na vzestupu, a to jak v oblasti investičních produktů, tak i výstavby.

Navzdory omezeným možnostem výstavby region monitoruje několik mezinárodních hotelových řetězců a hledá příležitosti k rozšíření svého portfolia značek.

Zaznamenali jsme následující rozšíření hotelů očekávaná v příštích dvou letech:

  • Praha v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2017 přibýt 727 pokojů
  • Varšava v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 764 pokojů
  • Budapešť v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 500 pokojů

Hotelnictví - nové trendy

Hoteliéři se letos soustředí na spokojenost hostů a zpříjemnění jejich pobytu – jako například nové produkty a služby wellness, zlepšení ukazatele RevPar prostřednictvím přímých rezervací atd. Majitelé hotelů, kteří své objekty zdokonalí a následují tak vývoj a nové trendy v hotelovém sektoru, budou moci v roce 2015 slavit úspěch v oblasti růstu a zisku.

Vedle ekonomické vyhlídky a politické situace budou hoteliéři čelit i jiným specifickým potížím s ohledem na rozšíření alternativních ubytovacích služeb, jako je Airbnb.

Stále více návštěvníků se také snaží dodržovat na cestách zdravý životní styl. Hotely reagují v podobě různých programů, jako například „wellness pokoje" společnosti MGM Grand či partnerství uzavřené mezi společnostmi Westin a New Balance, které hostům poskytne sportovní vybavení. Posun směrem k „well-being tourismu" dává hotelům příležitost přilákat úplně nové vrstvy klientely.

Vedoucí značky na trhu jako Sheraton a Marriott mění klasické vstupní haly na multifunkční prostory, které lze zároveň využít ke schůzkám, samostatné práci či jídlu.

Řídící pracovníci, kteří budou schopni těchto trendů využít, získají v nadcházejícím roce významnou výhodu oproti konkurenci. Jestliže každý nový nápad otestují, budou moci lídři v tomto oboru přesně předpovědět, který z programů bude účinný, kde bude fungovat nejlépe a jak ho přizpůsobit na míru tak, aby dosáhli maximální návratnosti s minimálním rizikem.

TZ: Cushman & Wakefield

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Česko letos zažije převody firem za miliardy

Foto: ilustrační/pixabay

Patria: Stovky majitelů kvůli změně daní urychlí prodeje.

Letiště Praha je v provozním zisku

Foto: Letiště Praha, a.s.

Meziročně si polepšilo o 900 milionů.

Aero letos navýší výrobu pro Airbus o 80 procent

Foto: ©AIRBUS S.A.S. 2018 – computer rendering by FIXION-MMS/aero.cz

Ve Vodochodech vzniká hrana křídla pro dopravní letoun A220.

ČSÚ spustil aplikaci zaměřenou na zahraniční obchod

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Český statistický úřad spustil novou vyhledávací aplikaci: Databáze zahraničního obchodu se zbožím.

reklama
reklama
reklama