Světová soutěž Operalia poprvé v Praze

Letos se jako poprvé v historii v České republice uskutečnila Operalia, mezinárodní operní soutěž založená Plácidem Domingem, 27. ročník prestižní soutěže hostilo Národní divadlo a spolek Domingo-Mozart-Prague.

Soutěž proběhla v historické budově Národního divadla, která je považována za jeden ze symbolů národní identity a čítá vice než 130 let svobodné umělecké tvorby.

Na finálovém večeru se o vítězství utkalo dvanáct nejnadějnějších hlasů dnešního operního světa pocházejících z Ruska, Polska, USA, Jihoafrické republiky, Jižní Koreji, Švédska, Německa, Guatemaly a Španělska. Jejich vystoupení doprovodil orchestr Národního divadla pod taktovkou Plácida Dominga.

40 soutěžících letošního ročníků do Prahy přijelo z 20 různých zemí, včetně Guatemaly, Argentiny, Kanady, Jižní Koreje, Itálie, Německa, Švédska, Jihoafrické republiky a USA. Skupinu tvořily zejména soprány a tenory, se solidním zastoupením mezzosopránů a barytonů. Škálu doplnily 3 basy a basbaryton spolu s kontraaltem a kontratenorem.

27.7.2019; TZ: Národní divadlo

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Planetárium Praha znovu otevírá

Planetárium Praha Autor: prague.eu

První LED planetárium na světě mění podobu zážitků z vesmíru.

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Česko-japonské setkání o kvantových technologiích/ČVUT

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...

DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Vizualizace: Metroprojekt Praha, a. s. + Ateliér Onixia.

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...

Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

Malba Milada Horáková/ÚMČ Praha 7

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...

reklama reklama
reklama reklama