Tibet a jeho kultura na nové výstavě v Praze

Výstava Příběh Tibetu vedle předmětů ze sbírek Náprstkova muzea seznámí návštěvníky s historií Tibetu a tibetské kultury od poloviny prvního tisíciletí n. l. po současnost a přiblíží postavení Tibetu v tradičním a současném světě.

Výstava věnovaná Tibetu a tibetské kultuře představí na tři sta předmětů ze sbírek muzea nejen z oblasti Centrálního Tibetu, ale i z oblasti vlivu tibetské kultury, která zasahovala od himalájského regionu po dnešní Čínu a Mongolsko. Kromě chrámových maleb, hliněných obětin a rituálních předmětů se návštěvníci mohou těšit i na lidovou náboženskou tvorbu.

„Mezi TOP předměty výstavy Příběh Tibetu patří malba Buddhy z 18. století z Tibetu, portrét vysoce postaveného mnicha pocházejícího z letního sídla mandžuských císařů dynastie Čching či nádherně zdobená zlacená plastika bohyně Táry," dodává autorka výstavy Helena Heroldová.

Objevování Tibetu

Zřejmě prvním Evropanem, který zavítal do Tibetu, byl Odorik, mnich českého původu, který navštívil roku 1328 Lhasu. V 18. a 19. století Tibet navštěvovali britští, skandinávští a ruští cestovatelé, přírodovědci a geografové.

Z našich cestovatelů můžeme jmenovat například přírodovědce Ferdinanda Stoličku či zakladatele muzea v Moravské Třebové Ludwiga V. Holzmaistera. V letech 1954–1955 navštívil Tibet včetně hlavního města Lhasy kameraman Josef Vaniš (1927–2009), jehož fotografie doprovázejí výstavu Příběh Tibetu. Výstava potrvá do 30. 7. 2017.

17.3.2017; TZ: Národní muzeum

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Letiště Václava Havla Praha přináší cestujícím vyšší komfort

Foto: Letiště Praha, a.s.

V Terminálu 2 bude nově povoleno více tekutin v příručním zavazadle.

Baťův kanál bude pro veřejnost zajímavější

Baťův kanál/MDČR

Zahájili jsme zkušební provoz pro veřejnost na plavební komoře Rohatec – Sudoměřice na Baťově kanálu.

Rekordní sprint Pendolina na jih Čech

Foto: MDČR

Pendolino začalo jezdit v běžném provozu rychleji než stošedesátkou.

reklama
reklama reklama