Turistů letos přijelo o 10 procent více

Do hromadných ubytovacích zařízení v Česku přijelo za první tři čtvrtletí celkem 7,8 milionu zahraničních turistů, což bylo o 10 procent více než ve stejném období předchozího roku. Vyplývá to z dat, která ve středu zveřejnil Český statistický úřad.

Největší nárůst zaznamenaly statistiky u turistů z Číny (+44 %), Ruska (+41 %) a Korejské republiky (31 %). Dvouciferný meziroční nárůst si dále připsaly Nizozemsko, Izrael, Tchaj-wan, Švédsko a Ukrajina. Rostly také příjezdy ze sousedních zemí a většiny dalších evropských i zámořských trhů.

Českých turistů přijelo za první tři kvartály roku 2017 do hromadných ubytovacích zařízení celkem 8 milionů, což představuje meziroční nárůst o 9,4 procenta.

Nárůst zaznamenaly i evropské trhy, pro švédské turisty se dokonce Česká republika stala top trendy destinací, kdy je patrný odklon Švédů od dovolené na pláži k městskému turismu.

„Nizozemci aktuálně hledají levnější alternativu k oblíbenému Španělsku a Francii, kterou Česká republika určitě je. Významnou roli hraje také bezpečnost a to především pro rodiny s dětmi. Česká republika je u Nizozemců oblíbená především díky přírodě, příležitostem k aktivní dovolené v zimě i létě a samozřejmě cenovou dostupností. Navíc mají Holanďané stále větší povědomí o stále se zlepšující kvalitě služeb," dodává ředitelka zahraničního zastoupení pro Benelux Petra Koorn Palečková.

9.11.2017; TZ: CzechTourism

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Letiště Václava Havla Praha přináší cestujícím vyšší komfort

Foto: Letiště Praha, a.s.

V Terminálu 2 bude nově povoleno více tekutin v příručním zavazadle.

Baťův kanál bude pro veřejnost zajímavější

Baťův kanál/MDČR

Zahájili jsme zkušební provoz pro veřejnost na plavební komoře Rohatec – Sudoměřice na Baťově kanálu.

Rekordní sprint Pendolina na jih Čech

Foto: MDČR

Pendolino začalo jezdit v běžném provozu rychleji než stošedesátkou.

reklama
reklama reklama