Vlaky se vrací na zrekonstruovaný Negrelliho viadukt

Správa železnic dokončila rekonstrukci historického Negrelliho viaduktu.

Výstavba empírového kamenného viaduktu o délce 1150 metrů, pojmenovaného později po svém tvůrci, začala na jaře 1846. Provoz vlaků byl na něm podle dobových pramenů zahájen 1. června 1850. Až do začátku 20. století šlo o nejdelší železniční most v Evropě.

Už v 70. letech 19. století byla jeho hlavní větev z Buben na dnešní Masarykovo nádraží doplněna o 351 metrů dlouhý spojovací viadukt umožňující přímé spojení Buben s Libní.

29. 5. 2020; TZ: MD ČR

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Unikátní sport iaido bude poprvé u nás

Trénink iai kata ve dvojicích (kumiai) v Suio rjú/ KendoBR – Author Personal Archieve Suio Ryu Kumi Iai (Sensei Jorge Kishikawa and Wenzel Bohm/wikipedia.cz

Mistrovství Evropy v iaido poprvé v České republice ve sportovní hale SK Slavia Praha.

Omlazený Vítkov láká na promenádu i nové bistro

Omlazený Vítkov láká na promenádu i nové bistro/ÚMČ Praha 3

Park na Vítkově prošel revitalizací a teď se může pochlubit opravenou fontánou i kioskem s občerstvením. Vrch se...

Tramvaje se vrací do ulice U Výstaviště

Tramvaje se vrací do ulice U Výstaviště/ÚMČ Praha 7

Dopravní podnik hlavního města Prahy dokončil o deset dní dříve proti původnímu plánu rekonstrukci tramvajové...

Skleněné srdce Vltavy začalo bít

VLTAVA slavná & splavná/NPÚ

Veřejnosti se otvírá výstava VLTAVA slavná & splavná.

reklama
reklama
reklama reklama