Začala rekonstrukce historického Negrelliho viaduktu
Ve čtvrtek 8. června začala rekonstrukce více než 160 let starého Negrelliho viaduktu v Praze.
Tímto slavnostním aktem byla zahájena také první etapa stavby klíčového spojení mezi Masarykovým nádražím a Letištěm Václava Havla.
Provoz po viaduktu bude díky využití moderních technologií tišší a vlaky po něm budou jezdit vyšší traťovou rychlostí. Zahájení této důležité rekonstrukce, která potrvá téměř tři roky, se zúčastnil také náměstek ministra dopravy Milan Feranec.
Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850. Vede z Karlína přes ostrov Štvanice do Holešovic v celkové délce 1 110 metrů. Důvodem jeho stavby bylo přivést železnici ze severu, konkrétně Děčína a Drážďan, na dnešní Masarykovo nádraží.
Pojmenován je po svém staviteli Aloisi Negrellim, který převzal projekt po tragicky zesnulém Janu Pernerovi. Po Karlově mostě je druhým nejstarším přemostěním Vltavy v Praze, spolu s přilehlým historickým hradlem je zapsán mezi kulturní památky.
8.6.2017; TZ: MD ČR
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Instalace nového pěšího značení v Praze

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.
Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...
Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...















































