Zámek Jezeří získá podporu z evropského programu
Zámek Jezeří se jako první česká památka dostal na seznam 7 nejohroženějších památek Evropy, který zveřejňuje organizace pro kulturní dědictví Europa Nostra. Rozsáhlý barokní areál na Mostecku se tak dočká podpory ve formě odborného poradenství i široké mediální propagace.
Program Sedm nejohroženějších památek v Evropě organizuje Europa Nostra a Institut Evropské investiční banky s podporou Evropské unie od roku 2013. Cílem je upozornit na tyto památky širokou veřejnost, veřejné i soukromé subjekty, usilovat o jejich záchranu a zajistit těmto památkám udržitelnou budoucnost.
„Rozsáhlá těžba uhlí na Mostecku zdevastovala krajinu i samotný zámek, když jsme objekt v polovině 90. let přebírali do správy, nacházel se v havarijním stavu. Od té doby se zde udělalo mnoho práce, zámek má dnes nové střechy, krovy, komíny a stropy, v tuto chvíli probíhá obnova divadelního sálu. Zámek byl rovněž zařazen do projektu obnovy vládního programu Národní investiční plán. Program ohrožených památek však pomáhá oslovovat i další investory, díky nimž by plánovaná obnova mohla být urychlena," uvedla generální ředitelka Národního památkového ústavu Naďa Goryczková.
Odborníci zastupující instituce Europa Nostra a Institut Evropské investiční banky a další partnerské strany vytvoří mezioborové týmy, které poskytnou odborné poradenství, určí možné zdroje financování a pomohou mobilizovat širokou podporu. Evropská centrální banka a Evropská investiční banka rovněž poskytne podporu ve formě zpracování studie proveditelnosti a udržitelnosti obnovy těchto památek.
1. 4. 2020; TZ: NPÚ
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Letiště Václava Havla Praha přináší cestujícím vyšší komfort

V Terminálu 2 bude nově povoleno více tekutin v příručním zavazadle.
Baťův kanál bude pro veřejnost zajímavější

Zahájili jsme zkušební provoz pro veřejnost na plavební komoře Rohatec – Sudoměřice na Baťově kanálu.
Rekordní sprint Pendolina na jih Čech

Pendolino začalo jezdit v běžném provozu rychleji než stošedesátkou.