Železničního spojení Ruzyně s centrem Prahy a Kladnem se blíží k realizaci

Dlouhá léta odkládaný projekt železničního spojení pražského letiště Václava Havla s centrem Prahy a Kladnem se výrazně posunul vpřed.

Ministerstvo dopravy vybralo variantu dopravního řešení. Vycházelo přitom ze studie proveditelnosti Správy železniční dopravní cesty. Ta hodnotila jednotlivé varianty tras z hlediska kapacity trati, provozního modelu, ekologické přijatelnosti a ekonomické efektivity, která je nezbytnou podmínkou financování stavby z evropských fondů.

„Varianta, kterou jsme vybrali, počítá s napojením letiště z Masarykova nádraží přes Dejvice a Veleslavín a odbočením tratě za stanicí Praha-Ruzyně. Dořešit musíme ještě úsek Dejvice - Veleslavín. Chápu přitom potřeby Prahy 6 a chci jí vyjít vstříc, zároveň ale musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby, jinak nepůjde z evropských fondů financovat," řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Vybraná varianta předpokládá výraznou modernizaci stávající železniční sítě, její elektrizaci a doplnění větve na letiště. Zároveň nabízí nejvyšší počet odbavených vlaků a to sice šest párů za hodinu v době nejvyšší dopravní špičky. Nabízí komfortní cestovní dobu z centra města (27 minut) a zároveň vykazuje dobré výsledky ekonomického hodnocení. Podstatné také je, že vítězná varianta počítá v úseku mezi stanicemi Praha Masarykovo nádraží a Praha-Letiště Václava Havla s plně dvoukolejnou tratí, která je z hlediska jízdního řádu nejstabilnější. Celkové náklady stavby činí 19,46 mld. Kč bez DPH.

„První části stavby by se mohly začít stavět přibližně za tři roky. Cílem je zahájit co největší část ještě v tomto programovacím období 2014 - 2020," řekl Ťok.

Napojení centra Prahy, ruzyňského letiště a Kladna železnicí vyplynulo z předchozích studií města Prahy, které označily obsluhu letiště metrem nebo tramvají za nedostatečnou. Obsluha metrem by sice byla rychlá, ale vzhledem k očekávané poptávce by neměla dostatečnou kapacitu, navíc by byla investičně velmi náročná a nesplnila by základní podmínku ekonomické efektivity. Tramvajové spojení s centrem by sice bylo ekonomičtější, ale nedosahovalo by ani stávajících časů autobusového spojení.

TZ: MD ČR

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Jaká je budoucnost Nové Palmovky?

Jaká je budoucnost Nové Palmovky? Foto: ÚMČ Prahy 8

Společnost Metrostav vypověděla v listopadu 2018 minulému vedení MČ Praha 8 smlouvu o výstavbě Nové Palmovky kvůli...

Zastupitelstvo Prahy 10 řešilo rekonstrukci radnice i dotace

Zastupitelstvo Prahy 10 řešilo rekonstrukci radnice i dotace, foto: ÚMČ Praha 10

V pondělí 10. prosince 2018 proběhlo druhé jednání zastupitelstva Městské části Praha 10, kterou od listopadu vede...

Bonjour, Monsieur Gauguin: Čeští umělci v Bretani 1850–1950

Instalace v NGP, foto: Jakub Precechtel

Bretaň odjakživa přitahovala výtvarné umělce a na přelomu století se díky pontavenské škole stala významným...

V Troji vzniká moderní botanická zahrada 21. století

Foto: MHMP: Vizualizace - dostavba areálu západní části Botanické zahrady hl. m. Prahy

V nejbližší době by měla být zahájena dlouho plánovaná dostavba západní části Botanické zahrady hl. m. Prahy.

reklama reklama reklama
  • 100% Wellness a relaxace v Krušných horách. Víkendový wellness pobyt
  • 100% Wellness a relaxace v Krušných horách. Víkendový wellness pobyt
  • 100% Wellness a relaxace v Krušných horách. Víkendový wellness pobyt
reklama
reklama