Pilotní oblouk Negrelliho viaduktu je o krok blíž otevření
Stavba pilotního oblouku Negrelliho viaduktu se naplno rozjela a Technická správa komunikací v těchto dnech zahájila mimo jiné i práce, které jsou spojené se zasklením oblouku. Zhotovitel již napojil část inženýrských sítí a také dokončil základové konstrukce.
V minulých dnech také probíhalo kotvení nosných profilů budoucí prosklené stěny. Celkem jsou práce rozdělené na čtyři etapy, přičemž první dvě má na starosti TSK. Třetí etapa zahrnuje instalaci vybavení s následným provozem a čtvrtou etapou je dvouletý monitoring vlivu provozu na samotnou konstrukci mostu. První dvě fáze tvořily kompletní připojení prostoru na inženýrské sítě, příprava podlah včetně jejího vytápění a instalace speciálních, na míru vyrobených, prosklených stěn se vstupními dveřmi.
Stavební část by měla skončit do prosince 2023 a kompletní završení prací s otevřením informačního centra se plánuje před hlavní turistickou sezonou na přelomu března a dubna 2024.
Využití a revitalizaci prostoru pod oblouky Negrelliho viaduktu inicioval spolek Centrum pro středoevropskou architekturu v roce 2013 v rámci dvoudenní intervence Trať galerií. V roce 2016 vznikl pilotní projekt Léto pod viaduktem, který otestoval potenciál daného prostoru a jeho perspektivu proměny v živý veřejný prostor. Řešení vestaveb a návrh urbanistické koncepce okolí řešil Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), na jehož objednávku v roce 2019 vznikl materiál „Koncepční studie Negrelliho viaduktu: příležitost pro kreativní město“ zpracovaný ateliérem MOBA studio s.r.o.
Samotné konstrukce vestavby jsou navrženy jako plně demontovatelné. Zasklení prostoru oblouku neovlivní pěší ani jiné komunikační trasy v místě. Jako průchod a průjezd pod viaduktem jsou využívány vedlejší portály, které překlenují ulici Sokolovská.
V rámci pilotního projektu budou realizovány nové zasklené fasády na východní a západní straně oblouku 036 Negrelliho viaduktu a proveden interiér a zázemí pro infocentrum a případné další využití v testovacím provozu. Z hlediska urbanismu se tedy ve srovnání s dlouhodobým stavem před celkovou rekonstrukcí Negrelliho viaduktu, kdy byl oblouk uzavřen a sloužil jako garáž, změní především jeho způsob užívání a zpřístupnění veřejnosti.
30. 10. 2023; TZ: TSK Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Stavební výrobky na českém trhu budou bezpečnější a kvalitnější
Na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu schválila vláda návrh novely o stavebních výrobcích. Jejím cílem je zajistit,...
TSK zahájila hlavní bourací práce na uzavřené části Libeňského soumostí
Technická správa komunikací spustila 4. dubna 2024 hlavní bourací práce, související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského...
DPP znovu vyhodnotí vítěznou nabídku na zhotovitele druhého úseku metra D
Dopravní podnik hl. m. Prahy aktuálně získal nové informace v souvislosti s ověřením detailů jedné z referencí...
Ceny bytů i rodinných domů v uplynulém roce v Česku klesly
ČSOB Index bydlení: Rok 2023 přinesl levnější byty i domy, ceny pozemků dále rostou.