Pod hlavním nádražím vznikne nová dvoupatrová stanice
Správa železnic představila veřejnosti budoucí podobu nových tratí v pražském železničním uzlu.
Ze studie proveditelnosti vybrala Centrální komise Ministerstva dopravy variantu se dvěma samostatnými trasami v tunelech a s dvoupatrovou centrální stanicí pod hlavním nádražím. Navíc ji doplnila o další čtyři podzemní zastávky.
Příměstské vlaky v metropoli využívá stále více cestujících
To je třeba zohlednit i při plánování dalších železničních tratí. Správa železnic proto už před několika lety zadala studii proveditelnosti, která řeší budoucí podobu pražského železničního uzlu.
Schválený záměr se nyní zanese do strategických dopravních plánů, při jeho přípravě bude Správa železnic spolupracovat se státními institucemi i samosprávou. Dojde také k úpravám zásad územního rozvoje a územních plánů.
Studie proveditelnosti železničního uzlu Praha řešila tři základní návrhy a dodatečně ještě dvě modifikace jednoho z nich. Jedna alternativní varianta obsahovala dvě velké stanice pod hlavním nádražím a Václavským náměstím, mezi nimi by vlaky využívaly společný čtyřkolejný úsek. Druhá počítala s jednou centrální stanicí s názvem Opera. Původní řešení vybrané varianty bylo založeno na rychlejší obsluze s menším množstvím zastávek.
28. 1. 2025; TZ: MD ČR
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Česko-japonské setkání o kvantových technologiích

Ve dnech 27.–29. května 2025 hostila Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze řadu předních japonských...
DPP vysoutěžil zhotovitele stavby tramvajové tratě Počernická

Dopravní podnik hlavního města Prahy vysoutěžil v otevřené veřejné zakázce zhotovitele stavby nové tramvajové...
Nový mural v Praze 7 připomíná odkaz Milady Horákové

U příležitosti 75. výročí justiční vraždy Milady Horákové vznikla na území městské části Praha 7 velkoformátová...