Pražský elektrobus prokázal životaschopnost v každém období roku

Zkušební provoz elektrobusu SOR/Cegelec EBN 11 byl v Dopravním podniku hl. m. Prahy DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími.

Tím DPP naplnil a dokonce překročil cíl dosažení ročního proběhu kilometrů srovnatelného s průměrným naftovým autobusem. Druhým cílem bylo zcela bezemisní řešení provozu včetně využití elektrického topení a klimatizace. Životaschopnost této preferované výbavy byla dostatečně prověřena nejen v letním, ale zejména zimním období.

Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo. Vliv této úpravy na spotřebu elektřiny během letních měsíců při využívání klimatizace byl pozitivní a obdobně bude porovnáván vliv na topení. I nadále lze předpokládat další úpravy a ladění nabíjecích parametrů, které mají přímý vliv na plánování provozu a nabíjecích cyklů.

TZ: DPP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Akademický sněm

Akademický sněm/ AVČR

Věda je pro vládu prioritou, rozpočet na ni ale budí obavy.

Instalace nového pěšího značení v Praze

Foto: ROPID

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha.

Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu

Foto: IPR Praha

Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní...

Systém pro rychlé varování obyvatel při mimořádných událostech

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Ministerstvo vnitra dokončuje potřebné kroky pro přípravu systému Cell Broadcast. Spuštěn bude v druhé polovině...

reklama
reklama
reklama reklama