Pražský elektrobus prokázal životaschopnost v každém období roku

Zkušební provoz elektrobusu SOR/Cegelec EBN 11 byl v Dopravním podniku hl. m. Prahy DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími.

Tím DPP naplnil a dokonce překročil cíl dosažení ročního proběhu kilometrů srovnatelného s průměrným naftovým autobusem. Druhým cílem bylo zcela bezemisní řešení provozu včetně využití elektrického topení a klimatizace. Životaschopnost této preferované výbavy byla dostatečně prověřena nejen v letním, ale zejména zimním období.

Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo. Vliv této úpravy na spotřebu elektřiny během letních měsíců při využívání klimatizace byl pozitivní a obdobně bude porovnáván vliv na topení. I nadále lze předpokládat další úpravy a ladění nabíjecích parametrů, které mají přímý vliv na plánování provozu a nabíjecích cyklů.

TZ: DPP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

V Praze opět narůstá počet Airbnb

Foto: IPR Praha

Novela živnostenského zákona hlavnímu městu umožní jeho regulaci.

Komplikace dopravy na Letné

Foto: TSK Praha, a.s.

Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové zkomplikuje dopravu na Letné.

Praha opět získá přímé spojení s Čínou

Foto: Hainan Airlines/Letiště Praha, a.s.

Více než dvacetimilionový Peking patří mezi nejlidnatější města na celém světě. Hlavní město Čínské lidové...

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka

U pobřeží Vltavy vznikne nová stezka/ÚMČ Praha 8

Přírodní lokalita mezi mostem Barikádníků a Libní se změní k nepoznání. U břehu Vltavy vznikne pobřežní stezka...

reklama
reklama
reklama