Průmyslový polookruh čekají velké změny

Zásadní dopravní tepny v oblasti Hloubětína budou zahloubeny, uleví se tak dopravě v celé metropoli.

Hlavní město již delší dobu řeší, jakým způsobem ulehčit dopravě v oblasti Hloubětína, kudy vedou zásadní komunikace v ulicích Průmyslová a Kbelská. Jen v tomto úseku dlouhém přibližně 9 kilometrů jezdí denně až 85 tisíc vozidel. Nová studie, která byla představena veřejnosti ve středu večer, počítá se zahloubením části ulic, což by pomohlo celopražské dopravě. V ideálním případě by práce měly být dokončeny do roku 2028 a město by stály přibližně 6 miliard korun.

Průmyslový polookruh, který tvoří ulice Průmyslová a Kbelská ve východní části Prahy, je jednou z nejvýznamnějších pražských komunikací. Na trase dlouhé 8,75 km projede denně 35 až 85 tisíc vozidel. Hlavní město proto řeší, jakým způsobem by se dalo této části metropole dopravně ulehčit. Cílem úprav, které jsou výsledkem obsáhlé studie, je zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech účastníků dopravy, tedy jak automobilů či MHD, tak i pěších a cyklistů.

„Ulice Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvoří Průmyslový polookruh, dnes reálně plní funkci chybějících okruhů. Musíme ho zkapacitnit, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a lepší propojení pro pěší a cyklisty,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

V současné době Průmyslový polookruh částečně nahrazuje chybějící dokončení Pražského okruhu (část 511), jehož dobudování má na starosti Ředitelství silnic a dálnic ČR. V rámci úprav studie navrhuje zlepšení průjezdnosti křižovatek a vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů, které by zajistily větší plynulost dopravy. Části zmíněných ulic by měly být v příštích letech zahloubeny, aby řidiči nemuseli čekat v kolonách na křižovatkách, ale celou trasu projeli ideálně bez zastavení.

„Při přípravě projektu jsme kladli důraz na to, aby zvolená řešení město spojovala, a ne rozdělovala. Proto je návrh založen na citlivých řešeních 21. století, a nikoli rozsáhlých mimoúrovňových křižovatkách,“ dodal náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

Po celé trase je mimo jiné kladen důraz na zlepšení prostupnosti území pro chodce a cyklisty a dosadbu zeleně. První práce by zde měly začít již v letošním roce, konkrétně by měly být upraveny některé světelné křižovatky a řadící pruhy. Dále bude letos zahájena výstavba dvou podchodů pro pěší pod železniční tratí podél ulice Kbelská. V následujících letech se počítá také s dílčími úpravami křižovatek v Průmyslové ulici a rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky. Na ty by mělo navázat vybudování tunelu mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova a související úprava ulice Kbelská v oblasti Hloubětína.

10. 2. 2022, TZ: MHMP

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Pražské povstání 1945

Foto: Na všech důležitých místech v Praze vyrostly barikády/Národní muzeum

Pietní místa spojená s Pražským povstáním v květnu roku 1945 připomíná interaktivní mapa.

Pivobraní v Praze

Foto: pivobraní/ÚMČ Praha 3

Žižkovská Parukářka se opět stane místem, kde si můžete vychutnat lahodný mok. O víkendu 31. května a 1. června...

Celníci objevili u cizince více než čtyři a půl kilogramu kokainu

Foto: Generální ředitelství cel

Na konci minulého týdne celníci na Letišti Václava Havla zadrželi 44letého cizince polské národnosti, který v zavazadle...

V pátek 3. května se opět roztočí Letenský kolotoč

Letenský kolotoč/NTM

Národní technické muzeum v pátek 3. května roztočí na další sezónu opravený Letenský kolotoč.

reklama
reklama
reklama