První český betonový most slaví 107. výročí
Přesně 107 let uběhlo od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice.
V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce.
V úterý 6. února 1912 byl slavnostně otevřen dvanáctý most přes Vltavu, pojmenovaný po slavném českém architektovi a mecenáši Josefu Hlávkovi. Tehdy byl Hlávkův most necelých 17 metrů široký a přes 200 metrů dlouhý. V šedesátých letech byl však rozšířen na dnešních 28 metrů a mohl se tak stát součástí frekventované severojižní magistrály.
Značné komplikace most provázely již v době výstavby. Na počátku 20. století totiž probíhaly spory generací architektů, a tak se nakonec pro každou část mostu použila jiná stavební konstrukce. Jižní část přes plavební kanál byla v letech 1908–1910 postavena jako železný příhradový most. Severní část přes ostrov Štvanice a přes Vltavu vznikla mezi lety 1910 a 1911 jako most železobetonový obloukový. Šlo tehdy o vůbec první český most s užitím betonu bez kamenného obložení.
V současnosti na Hlávkově mostě probíhá kompletní diagnostika, která poukáže na možnosti jeho rekonstrukce.
8. 2. 2019; TZ: TSK Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Parkourové hřiště u Port7

Holešovice mají další důvod k pohybu! V areálu Port7 u řeky vzniklo moderní parkourové hřiště, které nabízí...
Na Vltavu se vrátily sezonní lodě

S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem...
Petynka ve výstavbě

Praha 6 prostřednictvím své organizace SNEO zahájila proces dostavby krytého bazénu na Petynce.
Nový areál záchranné stanice pro volně žijící živočichy

V pražských Jinonicích byla dokončena stavba moderního zázemí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící...