První český betonový most slaví 107. výročí
Přesně 107 let uběhlo od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice.
V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce.
V úterý 6. února 1912 byl slavnostně otevřen dvanáctý most přes Vltavu, pojmenovaný po slavném českém architektovi a mecenáši Josefu Hlávkovi. Tehdy byl Hlávkův most necelých 17 metrů široký a přes 200 metrů dlouhý. V šedesátých letech byl však rozšířen na dnešních 28 metrů a mohl se tak stát součástí frekventované severojižní magistrály.
Značné komplikace most provázely již v době výstavby. Na počátku 20. století totiž probíhaly spory generací architektů, a tak se nakonec pro každou část mostu použila jiná stavební konstrukce. Jižní část přes plavební kanál byla v letech 1908–1910 postavena jako železný příhradový most. Severní část přes ostrov Štvanice a přes Vltavu vznikla mezi lety 1910 a 1911 jako most železobetonový obloukový. Šlo tehdy o vůbec první český most s užitím betonu bez kamenného obložení.
V současnosti na Hlávkově mostě probíhá kompletní diagnostika, která poukáže na možnosti jeho rekonstrukce.
8. 2. 2019; TZ: TSK Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Velvyslanectví Spojených států amerických hledá pracovníky ostrahy

Velvyslanectví Spojených států amerických v Praze hledá nové pracovníky na pozice Guard od 26 800 Kč měsíčně...
Bonjour, Monsieur Gauguin, vítáme v Praze

Bonjour, Monsieur Gauguin: Čeští umělci v Bretani 1850–1950. Bretaň v jedinečném ztvárnění českých výtvarných...
Zažij Balkán na Andělu

Tradiční kuchyně balkánských zemí můžete ochutnat a inspirovat se pro své vaření doma.
Přijďte za divočinou do Malé Chuchle

Oslavte Světový den divoké přírody v zoo-koutku v Malé Chuchli a seznamte se se zástupci české fauny. Akce je zdarma.
