Rekonstrukce Průmyslového paláce pokračuje podle plánu

Začíná záchrana vitráží a dalších historických prvků.

Dlouho očekávaná obnova Průmyslového paláce, jehož levé křídlo v roce 2008 vyhořelo, je v plném proudu. Dva měsíce po jejím zahájení je již hotovo 50 % výkopů a odtěženo bylo asi 15 400 m3 zeminy, na jejíž odvoz bylo zapotřebí 1 020 nákladních aut.

Nyní začínají záchranné práce na historických prvcích. V jejich rámci bude demontováno všech 5 023 skleněných částí ze střední haly, které tvoří vitráž o celkové rozloze 2 256 m2. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších investic hlavního města Prahy, které se v současné době uskutečňují.

V rámci rekonstrukce nyní začínají záchranné práce na historických prvcích v zachovaných částech paláce. Důležitou součást renovace představuje restaurování skleněných vitráží. V současnosti se demontují, přičemž je zapotřebí postupovat velice pečlivě, aby se jednotlivá skla nepoškodila.

Celá dostavba vyhořelého levého křídla a renovace pravého křídla a středního pavilonu bude stát zhruba 2,5 miliardy korun. Práce by měly být dokončeny v roce 2025. Po otevření má palác znovu sloužit k pořádání veletrhů, konferencí i kulturních akcí.

10. 5. 2022; TZ: MHMP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Zoo Praha zahájila svou 94. sezónu

Foto: Oliver Le Que/ZOO Praha

Při té příležitosti ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek, pražský primátor Bohuslav Svoboda a jeho náměstkyně Jana...

Modřanský cukrovar míří výš

Modřanský cukrovar/SKANSKA

Modřanský cukrovar získal nejvyšší hodnocení certifikace BREEAM v rezidenčních stavbách v Česku.

Nákup nemovitostí se prodražuje

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

ČSOB Index bydlení: Ceny bytů loni vzrostly o silných sedm procent na nový rekord.

Florenc21 nabídne moderní bydlení i kanceláře

Foto: IPR Praha

Mezinárodní porota vedená renomovaným německým architektem Stefanem Behnischem vybrala postupující týmy čtyř souběžných...

reklama
reklama reklama