Studie proveditelnosti posuzuje varianty nového spojení Prahy a Berouna

Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice, kterou zadala Správa železniční dopravní cesty.

Dokument posuzuje jednotlivé varianty vedení nové železniční trati mezi těmito městy, zejména pak z hlediska ekonomické efektivity. Ve hře jsou tři varianty – C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín – Beroun a F s tunely do 5 km v úseku Praha-Radotín – Řevnice.

Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod

Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, nezajistí dostatečnou dopravní kapacitu výhledově pokrývající veškeré požadavky objednatelů osobní dopravy i nákladních dopravců. Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Situaci neulehčuje ani postoj měst mezi Berounem a Hořovicemi, kde veřejnost nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati.

14. 10. 2018; TZ: SŽDC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Červený Vrch bude mít nové centrum

Vítězný návrh: Pohled na osu sídliště Červeného Vrchu z ptačí perspektivy, autoři: UNIT architekti + Land05 + Atelier DUA, zdroj: ONplan, 2025

Městská část Praha 6 a společnost CPI Property Group vyhlásili vítěze Urbanisticko-architektonické soutěže Osa...

Rekonstrukce metra Flora pokračuje

FOTO: DPP – Petr Hejna

V rámci rekonstrukce stanice metra Flora začíná hloubení šachty pro budoucí výtahy.

 

Evropský trh studentského bydlení zažívá dynamický rozvoj

Ilustrační foto: autor: naassomz1/pixabay.com

Česká republika čelí nedostatku kapacit.

Na opravě dálnice D10 u Prahy a Pražského okruhu pracujeme i v noci

Foto: Skanska

Na opravě 3,5 km úseku dálnice D10 u Prahy a přibližně 400 m dlouhé navazující části Pražského okruhu (D0) se...

reklama
reklama