Studie proveditelnosti posuzuje varianty nového spojení Prahy a Berouna

Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice, kterou zadala Správa železniční dopravní cesty.

Dokument posuzuje jednotlivé varianty vedení nové železniční trati mezi těmito městy, zejména pak z hlediska ekonomické efektivity. Ve hře jsou tři varianty – C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín – Beroun a F s tunely do 5 km v úseku Praha-Radotín – Řevnice.

Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod

Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, nezajistí dostatečnou dopravní kapacitu výhledově pokrývající veškeré požadavky objednatelů osobní dopravy i nákladních dopravců. Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Situaci neulehčuje ani postoj měst mezi Berounem a Hořovicemi, kde veřejnost nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati.

14. 10. 2018; TZ: SŽDC

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Výstavba nového parkovacího domu na sídlišti Dědina

Výstavba nového parkovacího domu na sídlišti Dědina/ÚMČ Praha 6

Parkovací dům na Dědině bude pravděpodobně dokončen začátkem září příštího roku. Prostor před ním by mohl...

Nádraží virtuálně

Nádraží virtuálně/BVV

Zažijte nové hlavní nádraží v Brně ještě před jeho vznikem!

Alarmující výhled do budoucna

ilustrační foto: Parková čtvrť Nový Žižkov, Praha 3/ Central Group, a.s.

V Česku bylo vydáno nejméně stavebních povolení za čtvrt století.

Praha obnoví „Baťův dům“ ve Vršovicích

Vznikne zde deset nových bezbariérových bytů.

reklama
reklama