Vlakotramvaje: Budoucnost cestování mezi Prahou a Středočeským krajem

Vlakotramvaje jsou běžným dopravním prostředkem na západ od našich hranic, kde tvoří často nejrychlejší způsob spojení regionu a města. Kombinují výhody vlaku a tramvají. V praxi se jedná o tramvaj, která na okraji města vjede na vlakové koleje a rychle jede do nejbližších obcí a měst za Prahou.

V centru Prahy budete čekat na tradiční tramvajové zastávce, ke které vám přijede po tramvajových kolejích na první pohled běžná tramvaj. Pojede městem po klasické tramvajové síti, bude zastavovat na všech tramvajových zastávkách, ale jakmile dojede na okraj města a přiblíží se k železnici, opustí tramvajové koleje a po speciální spojce vjede na železniční trať. Tady nabere rychlost a odveze cestující za hranice hlavního města.

Obrovskou výhodou vlakotramvaje je, že dokáže projíždět přímo centry mimopražských měst a obcí bez velkých nároků na další prostor, což klasická železnice nikdy nenabídne. Zejména v těsné blízkosti hranic Prahy je dopravní situace na příjezdových silnicích mnohdy neúnosná.

Kdy a kam vyjedou v Praze první vlakotramvaje

V Praze připadají v úvahu tyto čtyři základní trasy budoucích vlakotramvají:

1.Praha, Sídliště Řepy – Hostivice – Chýně: vybudování krátké propojky v tramvajové zastávce Sídliště Řepy na zdejší železniční trať s přímým spojením do Hostivice a okolní rychle rostoucí zástavby i s využitím právě otevřených nových zastávek v oblasti Hostivice – Chýně – Rudná.

2.Praha, Hlubočepy – Rudná – Nučice: vybudování krátké propojky mezi tramvajovou a vlakovou sítí v tramvajové zastávce Hlubočepy s možností přiblížení vlakotramvaje k rozsáhlé bytové zástavbě v Rudné a Nučicích

3.Praha, Kbely – Brandýs nad Labem-Stará Boleslav: jedná se o vybudování nové vlakotramvajové tratě odbočující ze stávající železniční trati Praha – Neratovice za zastávkou Praha-Kbely. Tato vlakotramvaj může současně zajistit i vnitroměstskou obsluhu v rámci souměstí Brandýs n/L – Stará Boleslav.

4.Praha, Kobylisy – Odolena Voda – Neratovice – Mělník: nová vlakotramvajová trať s napojením na tramvajovou síť u Vozovny Kobylisy a také s možným napojením na budoucí letiště Vodochody; trať se propojí s dnešní polozapomenutou železniční tratí Kralupy nad Vltavou – Neratovice s možným pokračováním po vlakových kolejích do Mělníka.

TZ: Magistrát hlavního města Prahy

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Skončila modernizace úseku koridoru mezi Prahou a Plzní

Skončila modernizace úseku koridoru mezi Prahou a Plzní, foto: Plzeń

Kompletním zprovozněním Ejpovického tunelu skončila modernizace v současnosti čtrnáct kilometrů dlouhého úseku...

Tisíce kusů padělaných hraček zajistili celníci na Sapě

Tisíce kusů padělaných hraček zajistili celníci na Sapě, foto: Celní úřad pro hl. m. Prahu

Ve středu 12. prosince 2018 provedli pražští celníci kontrolní akci na tržnici Sapa v Praze 4 – Libuši a opět...

Začaly práce na modernizaci Vltavské vodní cesty do Prahy

Začaly práce na modernizaci Vltavské vodní cesty do Prahy. Foto: MD ČR

Na zdymadle Praha Štvanice začaly práce na modernizaci Vltavské vodní cesty do Prahy poklepáním na základový kámen...

Jaká je budoucnost Nové Palmovky?

Jaká je budoucnost Nové Palmovky? Foto: ÚMČ Prahy 8

Společnost Metrostav vypověděla v listopadu 2018 minulému vedení MČ Praha 8 smlouvu o výstavbě Nové Palmovky kvůli...

reklama reklama reklama
reklama